Posts

Showing posts from May 29, 2011

Adakah aku masih bekerja dalam usia emas nanti....

Image
Adakah aku masih bekerja dalam usia emasku nanti?Soalan yang tak tau cam ner nak jawab...sebab anak2 masih belajar semuanyer.Dan mengapa soalan tu yang dibangkitkan?Tiga minggu lepas aku ke pasar besat besar Ipoh nak cari kepala ikan buat kari..singgah disatu gerai jual ikan tengok ikan belanak dia segar2..aku suruh le ah so tu timbang 1kilo..ah so kasi cuci ye..buang sisik ye..aku perhatikan ah so tu(gambar kat atas tu) mungkin dah menjangkau 60thn ku..kesian dia masih bekerja untuk mencari rezeki.Aku dera dia lak suruh siang ikan belanak yang banyak sisik tu ..ala hi rasa bersalah lak..terbongkok2 dia menyiang ikan..sorry ya ah so

tapi ah so masih cantik lagi tau..hidung mancong.Sampai bila agaknyer dia nak berniaga ye?anak2 dia mana yer.Persoalan tu yang bermain2 dikepala otak aku ni..sampai bila aku nak kerja?anak semuanyer masih belajar yang kecik baru darjah satu.Nak harap kan pendapatan suami ermmm..dia bukan orang yang berjawatan tinggi.Sampai bila ??????