Posts

Showing posts from May 5, 2013

Selera Abah .....

Semalam untuk makan tengahari aku masak lauk ayam masak lada hitam..sarapan pulak mee hoon singapore.. Masa sarapan tengok abah berselera je makan mee hoon.Buat sebungkus kecil jer dah campur sayur jadi banyak le pulak.. Tengahari anakku yang cuti semester call aku di pejabat bertanya "ibu masak apa".. aku jawab"ibu masak ayam blcak paper"..naper ? dalam hati aku..mesti atuk dia tak makan...aku tau abah tak makan ayam..hehehe aku tanya lagi "atuk makan apa"?makan mi hoon jer..jawabnya. Balik jer dari ofis aku terus ke Mydin..beli barang keperluan..dan makan kegemaran abah apa lagi le...daging, udang, sotong dan ikan siakap.Abah tak gemar makan ikan dia makan ikan yang tertentu saja..payah tul nak sediakan makanan dia.Patut la arwah mak selalu cerita abah ni hanya makan daging,udang,sotong..kalau boleh hari2 pun tak per..kalau masak lemak ikan hanya emak jer yang makan ..last2 ikan tergolek kat longkang rezeki kucing masa kecik2 dulu seingat2 aku le jaran…

PRU 13..selesai sudah.

Selesai sudah Pru 13..keputusan pun dah ketahui.BN masih lagi memerintah.Syukur tak ada apa yang terjadi.Diharap Semua rakyat berpuas hati.Dah jemu baca kat wall FB pasal politik.Banyak yang menghentam kerajaan.Terutama nya pengikut 2 pembangkang yg sudah2 la.Sekarang kita kena kaji bagimana ramai pengundi kaum cina berpaling tadah dema bersatu hati dalam menentukan pemimpin mereka.Kita bangsa melayu asyik mencari kesalahan jer semua kerajaan buat tak betul.Terutama yang muda2. Mereka sebenarnya tak pernah rasa susah.Tapi kalau silap langkah mereka akan tahu nasib mereka.Aku berharap kerajaan sekarang akan memerintah dengan adil dan saksama.