Posts

Showing posts from January 8, 2012

hasil tuaian....

Image
ini lah hasil tuaian dari kebun aku yg berekar2 tu ....merahnya...dan ....
ini la..hasilnya..bendi goreng belacan...perghhh..jangan tak percaya warna merah telah bertukar menjadi hijau..rasanya tetap rasa bendi

Jom kita berkebun..

Image
jom kita berkebun....
sapa pernah tengok bendi warna merah (red devil ocra)...merah menyala kan...tapi rasa tetap sama macam bendi hijau..
seronok rasanya tengok hasil tanaman sendiri...pic ni amik minggu lepas...hari ni bendi ni dah banyak petang ni boleh kutip hasil..tak banyak tapi boleh buat goreng bendi ngan belacan ke...atau wat rebus n cicah ngan sambal belacan..mak aiii sodap ni..
ini pokok cili api kampung ...cilok dari kg. emak yg semai...aku kutip je...jangan sangka amik dah beso tak perlu jaga...silap2 boleh mati ooo. kalau tak siram selalu..dah berbunga ..bestnya..kalau ikut dari induk dia..pedas giler..
ini pulak pokak lobak putih...tunggu nak menuai jer ...masak lemak putih sedap jugak ni..tumis air bubuh ikan bilis sikit..hermmmmmmmmm....perut tengah lapar ni.
ha ini lah pokok buah mata kucing....sentiasa berbuah.sapa yg pernah merasanya mesti teringat2...hehehe.manis sangat.macam aku ni tak leh nak makan banyak...Bsp mesti naik punya la..