Posts

Showing posts from December 12, 2010

Sup ikan Gruk-gruk ..untuk org dlam pantang

Image
Disebabkan ada org dlam pantang dalam umah ni....si ibu kena le cara2 org berpantang..
hari ni masak sup ikan gruk2 .....org yg dalam pantang tak lalu nak makan .. org yg pantang tengok yg baham...tak pe le sat lagi makan le dia tu...nak kencing pun takut...hehehe..teruk gak ye...kalau org pompuan bersalin nak buang air beso pun takut...kat bawaah di sertakan resepi sup ikan...biasa je rasanyer..org lain pun pandai buat gak..tapi nak share je...kut2 le ada org baca blog yg entah hape hape ni...

bahan:
ikan jenahak/merah
bawang putih di hiris
halia,bawang besar semuanyer dihiris
cili pada dipecah2kan
air asam limau nipis
tomato,batang saderi, bunga kobis,tomato
bunga lawang , kulit kayu manis, pelaga
air,garam,serbuk perasa kalau suka

cara2nye:
1:masukkan ikan, air secukupnye bersesuain ngan ikan,masukkan bawang putih ,halai,bawang besar yg telah dihiris,kulit kayu manis,bunga lawang n buah pelaga biarkan sampai mendidih
2. kuah dan mendidih masukkan garam dan serbuk perasa asam limau biarkan seben…

Menuju alam dewasa.....

Image
Semalam 17/12/2010...selesai le satu tanggungjawab sebagai ibu n bapa..menyunatkan anak lelaki kami yang bongsu Mohammad Hazim..punya le susah nak memujuknye supaya bersunat..macam2 le cara untuk memujuknyer..dia ni jenis yg tak tahan sakit..sakit sikit je dah le menangis..umur dah masuk 11thn..baru nak bersunat abang2 nya semua bersunat awal..tahun lepas tak jadi sebab bercuti ke Bukit Larut..selamat le dia...

Tahun tak kasi can...mesti potong gak...malam sebelum bersunat bawak gi tengok wayang cerita Narnia..pegi makan ...pegi beli baju sekolah...huhuhu...rabak jugak le aku...

Masa kat klinik hanya sorang penjaga dibenarkan masuk..abahnyer teman kan dia kat dalam..sementara tu aku menunggu kat luar...dah dengar dia menanggis..punya la kuat...risau gak
tak lama kemudian senyap le pulak...tau2 dah keluar...

Abahnye cerita dr. belum wat apa2 lagi dah nangis...kelakar tul..punya le penakut...mengaku abang macho...rupa2nye..abang takut...

Dalam kereta siap pesan ibu ngan abah jangan cerita n…

malam yang santai..mari tonton Ayob

Kita tonton samarenda Ayob....ada gak ye mak bapak cam ni...sebab nak duit main paksa anak kawin lak...mata duitan ke org melayu ni...munkin gak kut..yg sedih nyer yg susah ditindas...yang kaya terus amik kesempatan diatas kesusahan orang lain...tapi kita tengok la sampai episod akhir...cam ner ..