Posts

Showing posts from May 26, 2013

Di penghujung May...Arghhhhhhhhhh keletihan

Image
Dah nak masuk bulan Jun rupanya ..dah dekat setengah tahun.Minggu ni terlalu penat rasanya...sebab keja dari hari sabtu sampai le jumaat pas tu balik lewat jer..Kerja JKR dah siap tapi draf dulu tunggu JKR komen lak lepas tu baru le final kan..haru kalau dapa keja cam ni.

Hari gi melawat kebun yang sekangkang kera tu...pokok kacang panjang dihurung semut...habis kacang panajang tu dimakan nya..apa patut dibuat erkk..Kena Tanya pakar le jawabnya..

Hari ni lunch balik umah kena teman anak dara sorang tu abang2 dan atuk gi solat jumaat.Lunch tadi masak Rendang Udang bersama kacang panjang,ikan goreng sambal belacan dan ulam.Sebeno nya dah tak tau apa nak masak...
Rendang udang sekuali... Besok teman baik setaman wat kenduri kawin anak tiri dia..anak buah hubby juga kawin tapi kat Shah Alam ..ofis mate jugak kawin esok kat Jitra ..mok aii..mana satu.Yang wajib anak buah le tapi hubby tak bagi kata putus pegi ke tidak..kalau tak pegi rezeki teman baik setaman le jawabnya. Sebelum masuk ofi…

Kacang Panjang dah pun mengeluarkan hasil...

Image
Sebelum pegi keja hari ni melawat kawasan sekejap...kacang panjang dah berjuntai..cili api dah berbuah..hati mula pun berbunga2..

ini pokok cili api..dah berbuah

pokok cili merah penah tunjuk dulu..dah penah kutip hasil..pedas sangat

Pokok kancang panjang .... boleh buat masak lemak ni..tapi tunggu yg lain dulu
Pokok timun jepun dah kena cantas ngan si tukang kebun..harap2 boleh bertahan

nasib baik yang ini tak dicantasnya sekali... Yang ini anak no 4 lelaki bongsu..tetiba jer demam semalam abah dia bawak hospital..kena tahan kat wad permehatian...nasib baik tak ada apa2 yang serius.

Selamat Berhari Minggu....

Image
Assalamualaikum.selamat pagi minggu.Sarapan apa hari ni..hari ni tuan umah masak nasi lemak .Tapi tuan umah kena keja ari ni.Aduh..kepenatan sepanjang minggu kena keja tapi sempat nak berblog pulak errkkk...ishhh.2 Hari ni jiran selorong taman buat kenduri kawin anak dia,tak dapat nak menolong.Tapi tengahari karang balik jap pagi nolong makan.Wohahaha..baguih nya jiran pegi makan jerk..apa nak buat keja lagi penting.Pagi suboh dah hujan pokok2 tanam2 tak payah diseram lega jugak jimat air..
Ok Selamat beristrehat dihujung minggu yer..agak2nya ramai yang pegi kenduri hari ni...gantung peghoyok le mika yerkk....