Jom kita berkebun..

jom kita berkebun....
sapa pernah tengok bendi warna merah (red devil ocra)...merah menyala kan...tapi rasa tetap sama macam bendi hijau..
seronok rasanya tengok hasil tanaman sendiri...pic ni amik minggu lepas...hari ni bendi ni dah banyak petang ni boleh kutip hasil..tak banyak tapi boleh buat goreng bendi ngan belacan ke...atau wat rebus n cicah ngan sambal belacan..mak aiii sodap ni..
ini pokok cili api kampung ...cilok dari kg. emak yg semai...aku kutip je...jangan sangka amik dah beso tak perlu jaga...silap2 boleh mati ooo. kalau tak siram selalu..dah berbunga ..bestnya..kalau ikut dari induk dia..pedas giler..
ini pulak pokak lobak putih...tunggu nak menuai jer ...masak lemak putih sedap jugak ni..tumis air bubuh ikan bilis sikit..hermmmmmmmmm....perut tengah lapar ni.

ha ini lah pokok buah mata kucing....sentiasa berbuah.sapa yg pernah merasanya mesti teringat2...hehehe.manis sangat.macam aku ni tak leh nak makan banyak...Bsp mesti naik punya la..

Comments

  1. Laling..
    Yg akhir sekali tu kan..
    Kita rasa sgt jelezzz bila ayat
    "sentiasa berbuah.."
    kita punyer tak buah2.. Pun..
    U pakai baja apa?

    ReplyDelete
  2. Laling..
    kita pakai baja buah...
    ni masih ada yg baru nak berbunga..
    kalau dekat ngan pokok dia..
    wangi jer...
    Laling u sabar je..dah besar mana pokok buah matam kucing u..

    ReplyDelete
  3. Kits punyer pokok dlm pasu jer..
    Itu pasal kot taksuburmcm pokok u.
    3 tahun beli, besar mcm tu jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rahmah ..
      ce ubah ke pasu lebih beso sikit..
      supaya senang dia nak bernafas...
      pokok mata kucing u merajuk kut..umah dia sekangkang kera jer..

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Macam biskut pulak ya..sekejap ada sekejap tak de..

Sup ikan Gruk-gruk ..untuk org dlam pantang

Pokok Mata Kucing