Adakah aku masih bekerja dalam usia emas nanti....



Adakah aku masih bekerja dalam usia emasku nanti?Soalan yang tak tau cam ner nak jawab...sebab anak2 masih belajar semuanyer.Dan mengapa soalan tu yang dibangkitkan?Tiga minggu lepas aku ke pasar besat besar Ipoh nak cari kepala ikan buat kari..singgah disatu gerai jual ikan tengok ikan belanak dia segar2..aku suruh le ah so tu timbang 1kilo..ah so kasi cuci ye..buang sisik ye..aku perhatikan ah so tu(gambar kat atas tu) mungkin dah menjangkau 60thn ku..kesian dia masih bekerja untuk mencari rezeki.Aku dera dia lak suruh siang ikan belanak yang banyak sisik tu ..ala hi rasa bersalah lak..terbongkok2 dia menyiang ikan..sorry ya ah so

tapi ah so masih cantik lagi tau..hidung mancong.Sampai bila agaknyer dia nak berniaga ye?anak2 dia mana yer.Persoalan tu yang bermain2 dikepala otak aku ni..sampai bila aku nak kerja?anak semuanyer masih belajar yang kecik baru darjah satu.Nak harap kan pendapatan suami ermmm..dia bukan orang yang berjawatan tinggi.Sampai bila ??????

Comments

  1. Laling...
    cakap pasal hidung... hidung ah so tu lawa ker, hidung i lagi lawa?... U baik jawap baik2.... kita ni nak berbesen.... hehehehehehe...
    rindu nak mengusik u macam zaman sekolah dulu....
    nanti bila2 sempat jom buat perjumpaan lagi macam dulu.... kita ramai-ramai datang ipoh dan pergi makan-makan.... U pergi pujuk Shila, Jehan, Izan... I kira jadik jer bila2....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sup ikan Gruk-gruk ..untuk org dlam pantang

Pokok Mata Kucing

aduhai..ni yg malas jumpa dr. ni...............