Berbudi pada tanah...

Kalau berbudi pada tanah ini lah hasilnya...ada 12 biji semuanya.Benihnya dapat dari biji labu yang di beli untuk wat masak lemak.Biji nya campak jer kat tanah..mau pula idup..mula2 cadangnya nak je dihapuskan pokoknya..disebabkan bila jer berputik jer buahnya kecut ..yang menjadi hanya sebiji je..dalam hati kalau buah2nya kecut jer nak cabut jer pokok labu...sementara nak tunggu buah labu nan sebiji tu matang....banyak pulak menjadinya..

Syukur ...hasil tuaian dah ku sedekah kat kawan2.Bagi mereka merasa ..tak termakan pun.Anak2 bukan suka pun...kalau masak lemak labu tu...makan kuah jer.

Comments

Popular posts from this blog

Macam biskut pulak ya..sekejap ada sekejap tak de..

Sup ikan Gruk-gruk ..untuk org dlam pantang

Pokok Mata Kucing