dah 4 hari dah tahun 2011...

Dah 4 hari dah 2011 ...sungguh memenatkan...menguruskan anak2 masuk sekolah.YAng teruja sangat tu sebab Myrah dah masuk darjah Satu...dah tujuh tahun dah dia..pada 28hb. Jan ni genap dia & tahun...dah besor anak dara aku...

Sejak 31 Dis,akau dah start sibuk urus keperluan anak untuk ke tingkatan 1..dari pagi keluar rumah...8.30 ada di sekolah...daftar Hariz untuk ke kelas tingkatan 1 ..masuk dalam dewan dengar amanat guru besar..selesai dengar amanat guru besar nak beli buku pulak...tiba2 mata terpandang kan sesuatu...fuhh mak ai..duit rm 50 ..amik le pe lagi...ada dua tu...Rm 100 la beb...kesian yek emak/bapak budak2 tu..duit tak ada lak nak beli buku...tak baik tau amik duit org...kalau kat tempat awam tu boleh le amik..

So...dengan hati yg ikhlas bagi ket cikgu ..cikgu pun buat le pengumuman..lega..hati aku..terpulang le pada cikgu...kalau tak org yg menuntut.....Rm 100 lepas bayar yuran tu..tak baik kan..nasib baik le..tak sahabat yg bertanduk tu menghasut...kalau tidak anak2 makan duit haram..tak berkat depa nak belajo..

lepas sesi taklimat ..anto Hariz balik...lepas tu nak pegi amik Haziqq lak ..kat medan gopeng baru sampai dari umah opah dia..sebelum tu dia duduk tolong Chu dia kat kajang seminggu..lepas tu pegi Kamdar beli baju sekolah agama myra dan nak cari kasut ....pegi potong rambut myra dan aku sekali...cari bag..

mak aii...penat nyer...sampai umah kul 5ptg..camp pegi keja lak..nasib baik cuit umum..
malamnyer ingat kan nak tengok detik 12mlm tahun baru...tapi awal2 dah fengsan..
zzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

Comments

Popular posts from this blog

Sup ikan Gruk-gruk ..untuk org dlam pantang

Pokok Mata Kucing

aduhai..ni yg malas jumpa dr. ni...............