Susahnya nak turun BSP

Semalam pegi follow up check up...bsp turun sikit je 11.8 ...punya le jaga makan ..tak minum manis,kurang makan nasi...dr.suruh makan ubat 1 biji malam 1 biji pagi..mula2 setengah je..
tapi sakit kaki yang mencucuk2 tu dah hilang dah..kena betul2 jaga makan ni.

kita tengok bulan depan lak cam ner.Aku ada terbaca dalam blog mamafami.blogspot.com camner nak kurang kan paras gula dlm darah,tengah mencuba ni.

Punya le teringin nak minum tembikai laici,air bandung apakan daya ..terpaksa kutahan jua...huhuhu

Comments

  1. Laling Yani....
    BSP memang tak mudah nak turun sebab bila makan saja nasi- walau sedikit... tetaplah ada gula...
    unless terus tak makan nasi dan minum air tanpa gula.. Insya'Allah, bolehlah turun.....
    Apapun... take care, laling.....
    kita2 ni anak kecik-kecik lagi....

    ReplyDelete
  2. my laling amah...
    cuab makan nasik ikut diet yg disarankan...boleh la ikut..
    tapi air yg manis tu terbabas jugak..
    apapun tq...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sup ikan Gruk-gruk ..untuk org dlam pantang

Pokok Mata Kucing

aduhai..ni yg malas jumpa dr. ni...............