dah lama tau dah budi bahasa kaum kerabat ni...

cantas mencantas ni ada le kut dlm dunia perniagaan..ni terkena kat boss aku la HJL..kesian dia..nasib baik kerja2 dia tak di cantas dik org ni Si JJ..cuma dia tarik budak praktikal politeknik jer..kalau tidak budak poly tak praktikal kat ofis aku..
Silap addment juga la tak bagi tau budak ni yg ofis dah pindah...budak tu gi la kat ofis lama...cari2 tak ada orang cuma pejabat Si JJ ni yg ada..(si jj ni owner bangunan, tu kami cuma menyewa saja dan dulu sebelum ni memang HJL partner ngan JJ...disebabka mungkin bnyak tekanan dari Si JJ ni HJL pun buka la syarikat sendiri-berjaya la juga...mana2 pekerja yg Si JJ ni tak suka HJL amik jadi Staff dia..termasuk aku la)
Disebabkan tengok Syarikat HJL nampak maju jer..dapat banyak job..kawan pun dengki..dihalau nyer kuar dari ofis yg cantik tu..bagi tempoh 3 bulan mana le HJL tak ngelabah cari ofis baru...
tapi allah permudahkan keja dia...dia dapat beli bangunan sendiri...maka pindah kami semua di tempat baru..seronok nye berpisah dengan mereka yg busuk hati tu...
Rupa2nya mereka masih tak puas hati....bila ada pelanggan yg datang cari HJL..depa kata tak tau mana pindah...bila pindah pun tak tau...busok hati betul..bukan kita tak bagi tau..saja dengki ..
selama aku keja dengan depa pun makan hati..gaji tak naik,kata kita tak reti wat keja la..tapi segala keja semua nya aku yg buat ..adik2nya yg jadi staff kat situ tau tido je..datang lambat..mengulor je..kalau ada krusus anto adik2 dan kaum kerabat...tapi balik cam hampeh je..
mujor HJL amik aku jadi staf dia..HJL tau menghargai dan menilai mana orang yg boleh wat keja dan tak boleh wat keja..

Comments

Popular posts from this blog

Sup ikan Gruk-gruk ..untuk org dlam pantang

Chow Kit Road yang penuh memori...

aduhai..ni yg malas jumpa dr. ni...............