Hidup juga cili ni di dalam ribunan cik labu kuning...

Masa campak biji labu ari tu ada semai pokok cili padi sebelahnya.Masa cik labu menjalar..cik cili padi ni hidup dengan suburnya..ada le dalam 4 pokok...yang jadi..selebihnya ..dah dibaham si cik siput.
 nampak tak cik cili tu...seronok rasa hati...cik labu ni akan dibuang.Nak bersihkan biar cik cili hidup dengan subur puluk.
 Sebelum balik kampung ari sabtu lepas cik labu telah dibersihkan.Mungkin MY LAKI akan merumput hari minggu ni..sementelah dia tak nak ikut balik kampung.
 ha..baru nampak cik cili ada 4 pokok.kalau nak ikut kan dari induk dia...buah cili kampung ni pedas sangat, amik dari pokok cili emak kat kampung.Bila la agaknya boleh mengeluarkan hasil...tunggu je la
Tak sabor rasanya....

Comments

Popular posts from this blog

Sup ikan Gruk-gruk ..untuk org dlam pantang

Pokok Mata Kucing

aduhai..ni yg malas jumpa dr. ni...............