Kebun Orang......di tepi kawasan pembinaan.

 
 
 
Pic ni amik ari jumaat lepas masa nak amik anak kat sekolah dekat pekan Chemor.Kebun ni diushakan oleh seorang ah pek.Nampak tak zink biru tu disebalik zink tu ada projek perumahan sedang dibina.Dengan gigihnya apek ni berkebun..itulah bangsa cina.,memang tak leh tengok ada kawasan yang boleh bercucuk tanam.Apa yang di tanam ah pek ni yer...
 
 
 Rasanya yang berbalut tu buah peria kut..dekat pokok peria tu ada pokok kailan gemuk2..baja apa yg dipakai agaknya yer...air kencing cucu dia kut..huhuhu(aku buat fitnah hehehe).
 Nampak tak pokok keladi pun ada...ermm batang keladi sedap buat masak asam rebus campur ngan ikan bilis atau pun buat masak lemak...yang tak best nya bila dpt keladi gatal..huhuhuhu.

ada jugak pokok kacang panjang hidup segar..bila pulak kacang pokok kacang panjang kat kebun sendiri nak membesar ..asyik kena baham dik cik belalng jer..kena sabokan...
Dekat area chemor ni memang tempat pengusah pekebun sayur..mereka mananam sayur dalam sekala besar.Tu sebab ada kedai jual benih sayur2 kat kedai depan umah tu.

Comments

  1. air kencing cucu di resap kat pampers....hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. smRose ...hehehe betul tu..zaman sekarang semuanya pakai pampers...dulu2 boleh le siap tadah pakai mangkuk lagi...

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Macam biskut pulak ya..sekejap ada sekejap tak de..

Sup ikan Gruk-gruk ..untuk org dlam pantang

Pokok Mata Kucing