Semua selamat di alihkan kebatas...

Asalamulaikum ..selamat pagi ahad..
Sepanjang malam hujan..dingin betul pagi ni..Apa agenda hari ni yer...pukul lapan nanti Dato Husni Hanazallah nak belanja serapan pagi ke kat kedai depan ...ermm nak pegi ke tidak. semalam dah jumpa dia di pasar Chemor.Biasa la kan dah dekat nak mengundi ni..tapi tak pulak nampak kelibat wakil parti pas ke pkr ke...mana diorang ni erkkk...tapi ada aku kesah hahaha...

Semalam dah mengalihkan anak benih sawi hongkong ,bunga kobis dan kobis ke batasa.Aduhai...sakit 2 badan dibuatnya..menyangkul buat batas la  mengalih anak2 benih la....usia dah masuk senja ni kan kudrat dah kureng sikit lagi2 ada penyakit diabetis ni...banyak urat saraf dah rosak.

Ini pokok ketumbar di tanam dalam pasu jer.
Hati banyak sakit semalam bila nampak kuncing siap baring dalam pasu pokok ketumbar ni...dia ingat tido atas karpet kut..nasib baik pokok ketumbar ni tak rosak.Untuk menyelamat kan anak2 sawi,kobis dan bunga kobis dari kucing yang menjadikan batas2 ni tandas awam saja meletakan pelepah kelapa pandan..



ini pokok kancang panjang

ini mata kuncing yang sedang berbuah lebat masa amik gambar  ni ..punya le wangi bau dia

pokok kancang panjang ni dau dia mungkin dimakan belalang  berlubang2

ok  la..setakat ini jer untuk hari ini.Siap2 nak wat sarapan untuk anak2 nak wat nasik goreng jer..bagi pedas sikit.Hari ni Gjee..balik cuti semester so ...kena masak sedap sikit.


Comments

  1. salam singgah sini..bestnya ade pokok mata kucing lagi =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Kak nah sebab sudi singgah dan comments..
      Syukur allahamdulillah..rezeki anak2..pokok mata kucing ni rajin mengeluarkan hasil tak pernah berhenti berbunga..sekarang ni pun ada yg masih berbunga..buahnya manis dan berbau wangi..selalunya buah ni rezeki cik kelawar ...dan kadang2 ada yg tangan panjang ...

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Macam biskut pulak ya..sekejap ada sekejap tak de..

Sup ikan Gruk-gruk ..untuk org dlam pantang

Pokok Mata Kucing